Énekes bülbülmadárként suhan a médiában a hír, hogy egy brit szerző, Richard Osman első könyve, a The Thursday Murder Club történelmet írt az angol könyvpiacon: az első három napon nem kevesebb, mint 45 000 példányt adtak el belőle.
A szerzőről azt kell tudni, hogy köztisztasági alkalmazottként dolgozik Birminghamben, és ezt megelőzően egyetlen sort sem publikált. Sikerét csakis és kizárólag annak az isten adta tehetségnek köszönheti, ami az árpát elválasztja az ocsútól. Saját bevallása szerint könyvét minden külső segítség nélkül, szabad idejében írogatta, és amikor a paksamétával bekopogott a kiadóhoz, az ügyeletes szerkesztő már az első mondatok elolvasása után hanyatt vágta magát, és levegőért kapkodott. Amikor nagy nehezen magához tért, kezet csókolt Osmannak, és közben elhaló hangon azt rebegte, hogy végtelenül boldog, mivel részese lehet annak a rég várt pillanatnak, amikor a mélyből fakadó zsenialitás tisztán irodalmi alapon meg fogja váltani az emberiséget. Ez a könyv ugyanis mestermű a mesterművek között, és ezt nemcsak úgy általában, globálisan kell érteni, hanem minden nüánszában, ami vérmes reményekre jogosít. Rögtön le is szerződtette Osmant az első tíz kiadásra, beleértve a megfilmesítési és megzenésítési jogokat, mert tapasztalt redaktorként az extra bevételekre is gondolt. Osman erre csak mosolygott, és a bajusza alatt azt dörmögte, hogy ne essünk túlzásban, ez csak egy félszeg próbálkozás, majd az előleget visszautasítva kiment a ház elé, ahol a sepréshez használt eszközeit hagyta. Jelen állás szerint valahol Birminhgam külsőben seper, és nem kér a hirtelen jött népszerűségből.
A másik lehetőség az, hogy Richard Osman az egyik legnépszerűbb brit tévés kvízműsor, a Pointless arcaként az elmúlt tíz évben minden otthonban szinte családtagnak számít. Az emberek őt nézve és hallgatva ülnek le vacsorázni, és miközben a fish and chips-et tömik, nagyokat nevetnek a könnyed humorán, ami a regényéből is erőteljesen visszaköszön. Valójában ez az, amit az olvasók várnak és kapnak tőle, mert a tévés tevékenysége alapján a szellemességgel áthatott könnyed humor egyfajta védjegye lett Osmannak. A The Thursday Murder Club egy idősek otthonában játszódik, ahol négy nyolcvan év körüli ember hetente összeül, hogy olyan gyilkosságokat vitasson meg, amelyeket a hatóságnak nem sikerül megoldania. Könnyed olvasmány és biztos terep egy médiaberkekben otthonosan mozgó, jó tollú alkotónak.
Ha tehát önök közül valaki arra pályázik, hogy több tízezer példányban elvesztegethető sikerkönyvet adjon ki, dönthet, hogy ezt utcaseprőként vagy tévés műsorvezetőként teszi meg. Van egy tippem, hogy melyik út vezethet a biztosabb sikerre.